قاصدكقاصدك، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 12 روز سن داره

قاصدک اومده هوراااا

خصوصیات خانم‌های تمام عیار!

1391/11/2 8:29
نویسنده : خاله ستاره
502 بازدید
اشتراک گذاری

آیا در بین اطرافیان شما هم خانم‌های بسیار موفق با اعتماد به نفس بالا وجود دارند؟ زمانی که او حرف می‌زند، همه به سخنانش گوش می‌کنند. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چه چیزی باعث این موضوع شده است؟


خصوصیات خانم‌های تمام عیار!

آیا او به طور مادرزادی خوشبخت به دنیا آمده است؟ یا عوامل دیگری دست به دست هم داده و باعث این اعتماد به‌نفس شده است؟ حال در اینجا به پاره‌ای از این موارد و عوامل اشاره می‌کنیم:

داشتن ظاهری باوقار

زمانی که شما وارد یک شرکت، یک موسسه، یک مهمانی و حتی یک اتوبوس می‌شوید،....

 


آیا در بین اطرافیان شما هم خانم‌های بسیار موفق با اعتماد به نفس بالا وجود دارند؟ زمانی که او حرف می‌زند، همه به سخنانش گوش می‌کنند. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چه چیزی باعث این موضوع شده است؟


خصوصیات خانم‌های تمام عیار!

آیا او به طور مادرزادی خوشبخت به دنیا آمده است؟ یا عوامل دیگری دست به دست هم داده و باعث این اعتماد به‌نفس شده است؟ حال در اینجا به پاره‌ای از این موارد و عوامل اشاره می‌کنیم:

داشتن ظاهری باوقار

زمانی که شما وارد یک شرکت، یک موسسه، یک مهمانی و حتی یک اتوبوس می‌شوید، طرز لباس پوشیدن شما و حالت چهره‌تان بیانگر شخصیت شما خواهد بود. چنانچه لباس‌های سنگین و مناسبی به تن داشته باشید، چهره‌تان محکم و استوار بوده و در آن، آثاری از نگرانی‌ها و خستگی‌ها، تردید و دودلی دیده نمی‌شود، زیرا شما یک خانم باوقار خواهید بود.

از تنها بودن در جمع نترسید

معمولاً بسیاری از افراد به ویژه خانم‌ها، سعی می‌کنند در محافل و مجالسی که در آن دوست و آشنایی ندارند، شرکت نکنند؛ اما افرادی با اعتماد به نفس بالا، حتی اگر در جمعی وارد شوند که کسی را نمی‌شناسند، با اعتماد به نفس هر جه تمام‌تر به سراغ عده‌ای رفته و به آن‌ها می‌گویند که من در این مجلس تنها هستم و اگر امکان دارد به جمع شما بپیوندم. به طور حتم چنین فردی در هر جمعی جای خواهد داشت.

از اشتباهات لپی هول نشوید!

برای بسیاری از ما پیش آمده که در جمعی در حال صحبت کردن هستیم و ناگهان مطلبی یا نام شخصی را فراموش می‌کنیم یا حتی زبان مان می‌گیرد و کلمه‌ای را اشتباه تلفظ می‌کنیم.

سنگینی، متانت و وقار، از خصوصیات بسیار ارزنده یک زن است.

در این هنگام ممكن است كه دچار استرس شوید، رنگ تان بپرد و سرخ شوید، باید خونسردی خود را حفظ کنید. معمولاً خانم‌ها در این مورد خجالتی‌تر هستند، اما در این مواقع، کسی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است، با کمال خونسردی اشتباهش را تصحیح می‌کند یا می‌گوید فلان اسم را فراموش کردم و بدون هول شدن به صحبتش ادامه می‌دهد.

در هنگام صحبت، از کلام و حرکات مناسب استفاده کنید

یکی از معیارهای قضاوت افراد بر روی شما، نحوه صحبت کردن تان است. این امر به ویژه برای خانم‌ها، بسیار اهمیت دارد، چرا که وقتی خانمی در حین حرف‌هایش با صدای بلند صحبت کند و بخندد، با دهان باز آدامس بجود، از کلمات نامناسب و سبک استفاده کند و با سر، صورت و دست‌هایش اداهای بی مورد و اضافی در آورد، به طور حتم دیگران آن طور که باید و شاید روی او حساب نمی‌کنند. پس برای آنکه شما را یک خانم با شخصیت و باوقار قلمداد کنند، بهتر است مراقب نحوه حرف زدن و حرکات فیزیکی بدن تان در حین صحبت کردن باشید.

خصوصیات خانم‌های تمام عیار!

لبخند بر لب و صبور باشید

افرادی که همیشه چهره‌ای عصبانی دارند با کوچک‌ترین محرکی داد و قال می‌کنند، افرادی سبک و با اعتماد به نفس پایین هستند. یکی از صفات پسندیده و در شأن هر خانم با شخصیتی، این است که سر مسائل کوچک، کنترل اعصاب خود را از دست ندهد. چهره‌ای مهربان داشته و همواره لبخندی بر لب داشته باشد، داشتن لبخند بر لب، نشانه اعتماد به نفس شما است و باعث می‌شود تا دیگران ناخودآگاه به سمت شما جذب شده و با شما صمیمی و دوست شوند.

در محیط کار با سیاست عمل کنید

شما مدتی است جایی مشغول به کار هستید، به کار خود مطمئن بوده و حالا فکر می‌کنید که وقتش رسیده تا حقوق شما اضافه شود و یا اینکه پست و مقام شما ارتقاء پیدا کند. حالا شما می‌توانید در کمال ادب و احترام، وقتی را برای صحبت کردن با رئیس تان از او بگیرید، سپس در ابتدای صحبت، از مدیریت او و علاقه‌ای که به کارتان دارید، با او صحبت کنید و سپس در یک فرصت مناسب، خواسته خود را بیان کنید، اما هرگز با بیان ارقام و اعداد و پست جدیدتان برای او تعیین تکلیف نکنید، چرا که این کار جنبه مناسبی ندارد.

نترسید

زمانی که شما بر خود مسلط هستید و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارید، ترس برایتان مفهومی نخواهد داشت. ترس از امور مختلف چون فقر، بیماری، تنهایی و... بیشتر در خانم‌ها متداول است. حالا اگر شما یاد بگیرید که چگونه می‌توانید بر ترس‌هایتان چیره شوید، مشکل اساسی شما حل خواهد شد.

یکی از معیارهای قضاوت افراد بر روی شما، نحوه صحبت کردن تان است.

یک راه حل جالب این است که دراز بکشید، چشمان خود را ببندید و به چیزی فکر کنید که از آن هراس دارید، به طور مثال از تاریکی مطلق، سپس در فکرتان اتاقی تاریک را مجسم کنید، با خود می‌اندیشید که در آن اتاق هیچ عامل ترس آوری جز فقدان نور وجود ندارد، سپس با تمام وجود یک نفس عمیق بکشید، آن را به آهستگی از ریه‌هایتان خارج کنید و با خود بگویید که من دیگر از تاریکی ترسی ندارم.

در مقابل دیگران کم نیاورید

زمانی که در جمعی هستید، به طور حتم افرادی با معلومات و توانایی‌های متفاوت هستند. در این موارد شما باید خودتان باشید و در مقابل افرادی که از هر حیث از شما بهتر هستند، کم نیاورید، چرا که هر شخصی دارای توانایی‌های خاص خودش است. پس با اعتماد به نفس کامل در مجامع حضور یابید و اظهار نظر کنید. از اینکه خدا شما را این طور آفریده شکرگزار باشید و به خاطر ایرادهای ظاهریتان در مقابل دیگران کم نیاورید.

خصوصیات خانم‌های تمام عیار!

به موقع شوخ طبع باشید

سنگینی، متانت و وقار، از خصوصیات بسیار ارزنده یک زن است، اما شما می‌توانید در عین متانت، گاهی هم شوخ‌طبع باشید.

ماجراهای خنده‌داری که برایتان اتفاق افتاده را تعریف کنید و اطرافیان تان را شاد کنید، به شرط آنکه بدانید کدام صحبت، مناسب کدام جمع و مجلس است.

همیشه مثبت فکر کنید

در پایان، برای داشتن اعتماد به نفس و آرامش روحی، تمامی افکار بد و منفی را از خودتان دور کنید و به چیزهای خوب فکر کنید. منفی‌باف نباشید تا تمام انرژی‌های مثبت به سمت شما روی بیاورند و در هر کاری موفق شوید.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان آرشیدا قند عسل
2 بهمن 91 9:02
مطالب بسیار جالب و آموزنده ای است مرسی.


سلام خوشحام که مورد استفاده قرار گرفت
باز هم منتظر پیشنهادات و انتقادات ارزنده شما هستم