قاصدكقاصدك، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 14 روز سن داره

قاصدک اومده هوراااا

همسفر کوچولوی ما!!

1390/12/5 3:31
نویسنده : خاله ستاره
365 بازدید
اشتراک گذاری
همسفری به نام نوزاد
اگر قصد دارید با نوزادتان سفر كنید، بهتر است بگوییم سفر با آنها سخت‌تر و طاقت فرسا‌تر از سفر با كودكان بزرگ‌تر است. پس تا حد امكان سعی كنید با نوزادتان به سفر نروید چون همراهی آنها با شما در سفر، گاهی مخاطره‌آمیز هم می‌شود، ولی اگر چاره‌ای نیست هماهنگی‌های لازم را انجام دهید تا كارها كمی آسان‎تر شود.

همان‌طور كه می‎دانید، نوزادان بسیار حساس و مستعد ابتلا به بیماری‌های بسیاری هستند. اگر اقدامات و پیشگیری‌های لازم را در مورد آنها انجام ندهید و نكاتی را كه باید، رعایت نكنید در حقیقت شما مسوول و مقصر اصلی بیمارشدن آنها هستید. در زیر به ذكر نكاتی می‌پردازیم كه خواندن و دانستن آنها پیش از سفر و عمل كردنشان حین سفر، موثر و كارآمد است.

 

نكاتی برای سفر با نوزادان

• اولین نكته‌ای كه در سفر با نوزاد باید مد نظرتان باشد، هوشیاری و دقت راجع به محیط اطراف است. همیشه باید اطمینان داشته باشید، مكانی كه نوزاد را روی آن قرار می‌دهید امن است. این كار از بروز حوادث ناگواری چون افتادن و پرت شدن جلوگیری می‌كند.

 

• در سفر با نوزاد، جعبه كمك‎های اولیه را فراموش نكنید. اگر جعبه كمك‎های اولیه با وسایلی مناسب و مفید داشته باشید هنگام آسیب یا مریضی نوزاد، دیگر دستپاچه نمی‌شوید و می‌توانید از پس موارد جزئی برآیید.

 

• با مسوول یا راهنمای سفر یا مدیر هتل محل اقامت‌تان صحبت كنید و شماره تلفن‌های لازم و ضروری مثل بیمارستان، اورژانس و امداد را بگیرید و آنها را جای مناسبی یادداشت كنید تا در مواقع حساس و اضطراری، دیگر وقت را برای جستجوی شماره و بالا و پایین رفتن هدر ندهید. آمادگی داشتن بهترین راهكار برای پیشگیری از وقوع اتفاقات ناگوار است.

 

• اگر به منطقه گرمسیری سفر می‌كنید، لوازم مورد نیاز آن منطقه را با خود همراه ببرید تا سفر برای شما آسان‌تر و راحت‎تر ‎شود. یك كلاه و لوسیون ضد آفتاب (در صورتی كه برای پوست و موی حساس نوزادتان مشكلی ایجاد نكند) با خود بردارید. اگر به منطقه سردسیر سفر می‎كنید، لباس‌های گرم و راحت برای نوزاد فراموش نشود.

 

• چند اسباب‌بازی و سرگرمی كودك با خود همراه ببرید. لازم نیست چمدان را پر از اسباب بازی كنید، فقط مطمئن شوید كه اسباب بازی مورد علاقه و دلخواه نوزاد را كه با آن آرام می‎شود، همراه برده‌اید.

 

• به خاطر داشته باشید كه برای نوزاد یك تشك هم بردارید. اگر مكانی كه به آن سفر می‌كنید، جای مخصوصی برای عوض كردن كهنه بچه ندارد، با بردن تشك، دیگر نگران كثیف و آلوده بودن جایی كه بچه را می‌خوابانید، نخواهید بود.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)